30 Nisan 2009 Perşembe

AŞK...ın Biyografisi...


Arkadaşlar,Nur benden okuduğum kitaplar hakkında birkaç satır yorum yapmamı istemişti.Ama inanın açıkçası çekindim.Çünki bu yorumları güzel bir şekilde yansıtamamaktan korktum.Ben her ne kadar iyi bir okuyucu olsam da yazı konusunda hiç iyi değilim.Düşündüklerimi kelimelere dökerken zorlanıyorum...
Neyse son okuduğum roman ''Aşk''a dönelim.Ben bu kitabı çok sevdim.Mevlana ve Şems beni çok etkiledi.''Mevlana yı Mevlana yapan kişinin Şems tir'' diyorlar bilmiyordum.Aralarındaki Allah aşkı insanı şaşırtıyor ve düşündürüyor.Ya ortasındasındır aşkın merkezinde;yada dışındasındır,hasretinde...
Kitabı okurken hiçbir şeye üzülmemek gerektiğini düşünüyorsun ayrıca sabırlı olmak gerektiğini...Ama bunu uygulamak çok zor tabii.
Kitap,Mevlana ve Şems in ilahi aşkından,Ella ve Aziz in dünyevi aşkına uzanıyor.Başlangıçta ayrı gibi gözüken iki öykü bir öz de AŞK da birleşiyor.
Ben ki aşk a çok inanmam ama duygular okadar güzel yansıtılmışki, neden olmasın diye düşünmeye başladım.
Aşk...Kitap içinde kitap,hayatın anlamı peşinde bir aşk macerası.
Elif Şafak tan arayışa,gerçeğe,zorlu yollara,ödenen bedellere ve yüzleşmeye ,keşfetmeye dair bir roman..
Kısaca ben bu kitabı çok sevdim..Okuyup bitirdikten sonra bile ara ara açıp okumak gerekir.Bu yüzden herkese tavsiye ediyorum.


Sevgiler....
Melek Onur

Hiç yorum yok: